Password *
Remember Me

Osvrt na dosadašnji tijek 6.VaClaF-a

29 Ruj 2018
1407 times

U tijeku je 6. Vareš Classic Festival, koji je i ove godine donio pregršt bogate muzike i umjetnost

na najvišoj razini u bosanski gradić Vareš i njegovu okolicu. U proteklih osam dana brojna je publika imala priliku čuti vrhunske međunarodne umjetnike kroz mnogobrojne koncerte, a uključeni su i mladi vareški učenici glazbe kroz majstorske tečajeve i koncerte. Dosadašnji koncerti, koje je publika primila s oduševljenjem, daju
naslutiti da će preostali koncerti danas i sutra Varešu priuštiti spektakularnu završnicu još jednog uspješnog izdanja međunarodnog festivala kamerne muzike.

VaClaF se ove godine održava pod sloganom "Music I call Home" ili "Muzika koju zovem Dom", u kojemu različiti izvođači kroz svoje interpretacije mnogobrojnih kompozicija dočaravaju različita značenja i aspekte Doma.
Koncertom otvorenja "Dobrodošli u Dom 100" u četvrtak Festival su svečano otvorile violinistica Andrea Nikolić i pijanistica Nataša Veljković, koje su kroz svoj program i nadahnute izvedbe ujedno i odale počast 100 godina otkako je ženama omogućeno pravo glasa u Austriji i Njemačkoj te obilježile 100 godina smrti Claudea Debussyja (1862.- 1918.) i Lili Boulanger (1893.-1918.)

U petak ujutro mladi muzičari iz Osnovne škole u Varešu imali su jedinstvenu priliku da nauče od najboljih demonstrirajući i nadopunjavajući znanje na majstorskom tečaju s Natašom Veljković, vrsnom umjetnicom i profesoricom Univerziteta za Muziku u Beču. Na večer istog dana u 19:00 sati u Staroj Crkvi publika je imala priliku čuti raznovrsni duo program kroz "BA Vizije Doma" u izvedbama umjetnica Belme Alić (violončelo) i
Azre Medić (klavir), profesorica Muzičke akademije u Sarajevu.

Subotnji koncert ponovo u Staroj Crkvi u Varešu ugostio je bosanskohercegovačkog pijanista Bartolomeja Stankovića iz Visokog. Bartolomej je publici efektno predstavio djela suvremenih skladatelja BiH koje je spojio u svom debitantskom CD-u "Balkan Madness". VaClaF je u nedjelju prvi put održao koncert u Borovici, selu koje predstavlja simbol preporoda, zajedništva i nade. U Župnoj Crkvi, Bas Jongen (violončelo), Ivana Nikolić
(oboa) i Andrea Nikolić (violina) u solo, duo i trio izvedbama borovičkoj su publici ponudili bogati akustični doživljaj, a pridružio im se i MAS gudački kvartet iz Sarajeva u sastavu Tamara Arsovski (violina), Ilma Zulum (violina), Aida Dalić (viola), Belma Alić (violončelo).

U ponedjeljak je mlada violinistica Jelena Vidović uz pratnju Dženane Hadžić po prvi put u svom rodnom gradu Varešu izvela vlastiti recital pod nazivom „Svijet Doma“ te tako predstavila vlastito poimanje muzike sa kojom se osjeća "kod kuće".

Utorak i Srijeda bili su rezervirani za koncerte vrhunskog bečkog kamernog ansambla WISE – Wien International Soloists Ensebmle, kojeg na ovom festivalu sačinjavaju Andrea Nikolić (violina i umjetničko vodstvo), Bas Jongen (violončelo), Ivana Nikolić (oboa), Jevgenijs Čepoveckis (violina), Milica Zulus (violina), Marta Potulska (viola), Gayane Mirzoyan (viola) i Sabine Weyer (klavir). „Nekada je Austro-Ugarska bila dom“
bio je naziv koncerta u utorak na kojem je publika imala priliku čuti izvrsne izvedbe djela skladatelja koji su djelovali za vrijeme te bivše države. Koncert u srijedu predstavio je pak francuske skladatelje oduševljenoj vareškoj publici i tako uspješno uspostavio „Francusku vezu“.

VaClaF je u četvrtak pozornicu prepustio mladim nadama Vareša – mladi pijanisti održali su koncert u Osnovnoj školi Vareš, a navečer u 21 sat u City Baru Vareš svirali su, već tradicionalno, mladi tamburaši.

Danas (petak, 28.09.) u 18:00 sati u Radničkom Domu u Varešu VaClaF će publici priuštiti nesvakidašnje iskustvo: spisatelji Senka Marić i Faruk Šehtić predstavit će svoje knjige „Kintsugi tijela“ i „Priče sa satnim mehaniznom“ te sa moderatoricama Andreom Nikolić i Asmirom Hrvat raspravljati o ovogodišnjoj festivalskoj temi, Domu, nakon čega će uslijediti koncert naših gostujućih umjetnika čiji će vrhunac biti poznato djelo Arnolda Schoenberga „Preobražena noć“.

Subota (29.09.) će, kao i svake godine, biti veliko finale festivala, kada će se održati tradicionalni, 10. po redu Miholjski koncert klasične glazbe u Župnoj Crkvi svetog Mihovila u Varešu. U prvom dijelu koncerta publika će imati priliku uživati u izvedbama Župnog i dječjeg zbora Vareš i Željka Sertića na oboi. Gostujući umjetnici WISE-a će zatim uz domaće umjetnike Belmu Alić (violončelo), Dženisa Mrkonjića (kontrabas), Jelenu Vidović (violina) i Mirona Konjevića (orgulje) izvesti širok dijapazon klasičnih djela, a centralna djela bit će Pjesme moje majke Josipa Štolcera Slavenskog sa Florianom Tavićem kao solistom i Pergolesijev Stabat Mater sa solisticama Aidom Čorbadžić i Zanom Staniskovskom pod vodstvom Andree Nikolić.

U nedjelju matinejom u podne u Staroj Crkvi VaClaF „Ostaje kod kuće“ sa mladim vareškim glazbenicima. Svi su pozvani da se pridruže spektakularnoj završnici festivala - ulaz na sve događaje je slobodan.
Tekst Doris Nikolić.

Rate this item
(1 Vote)